Ce secrete ascunde continutul caruia vrei sa ii dai „share”

In urma studiilor realizate in privinta retelelor sociale si a domeniilor despre care oamenii cauta informatii pe internet, s-a ajuns la concluzia clara ca eficienta
unei retele sociale, cu rolul de promovare de altfel, este data de senzatia sau ratiunea oamenilor de a imparti ceea ce li se pare util, interesant, unic, extraordinar, calitativ. Aceste atribute date unei informatii de pe web sunt declarate atunci cand oamenii au si niste motive intemeiate pentru a imparti ceva calitativ, motive care provin din strafundurile cele mai adanciu ale constiintei si psihicului uman de a imparti ceva, de a da share unui continut si ce ii motiveaza sa transforme aceste ganduri, in actiune.

Nu in mod obligatriu in ordinea prezentarii, cele mai importante motive pentru care cineva este
motivat sa imparta un anumit continut pe internet sunt descrise mai jos, dupa cum urmeaza. In primul rand e de retinut faptul ca aspectul, chiar prima impresie conteaza chiar si pe web, chiar si pe un site, mai ales cand e vorba de design si continut. Plasand un continut in asa fel incat sa fie usor de sesizat si este lizibil, curgator pentru imaginea ce o ofera ochiului, atunci va crea automat foarte mult interes si va implica vizitatorii si posibilii clienti sa ii dea share sau sa intre pe un site, daca e vorba de un hyperlink intr-un articol, spre exemplu. trebuie precizat faptul ca ierarhia vizuala, pentru oameni, ceea ce ii face sa inteleaga mai bine si mai usor un text, oricare ar fi lungimea sa. La fel se poate vorbi si despre design-ul web, de tipul caracterelor, al pozelor si al culorilor utilizate. Astfel, toate aceste elemente trebuie sa interactioneze deodata, sa se potriveasca fiecare, una cu alta, pentru a ajunge la efectul de „engagement” al cititorului.

Se pune accentul stringent pe utilizarea organizarii continutului scris pentru fi mai usor de gasit o informatie in intreg textul iar bullet-urile si subtitlurile sunt cele mai bune optiuni pentru a imparti sau reorganiza blocuri intregi, mari de paragrafe. Astfel, trebuie ales un font de litere care sa ajute, mai degraba, cititorul sa inteleaga textul sau mesajul, decat sa incerce sa descifreze scrisul sau exprimarile. Esential de retinut este ca nu trebuie sa te pierzi aproape niciodata in amanunte, e bine sa te mentii mereu in baza perspectivei de „big picture” pentru ca oamenii vor mereu sa inspire, sa le arate celorlalti ce detin, iar faptul ca cineva le usureaza ideea prin niste metode atat de simple si de bune, nu ii determina decat sa revina pe site. Un alt aspect care motiveaza oamenii sa imparta cu ceilalti o anumita informatie descoperita, este faptul ca poti veni cu initiative unice, poate nemaiaplicate in ce priveste continutul sau tema lui, si atunci cele doua directii, din partea unui cititor este: fie te va penaliza in modul sau propriu, fie vor exista un numar triplu de persoane care iti vor da share continutului, semn ca „a prins”. Astfel, atunci cand creezi continut si il publici ori il promovezi, e bine sa alegi topic-uri sau subiecte din domeniul tau care pot inspira, pot oferi situatii de dezbateri si discutii printre utilizatori. Un alt aspect legat de acest subiect este interesul ridicat al oamenilor asupra unui subiect atins sau asupra unui articol, in intregul sau, cu tot ce presupune el in mediul online. Ineditul si frumusetea in domeniul social media este dat de conexiune intre oameni, mai ales cea intre persoanele cu aceleasi asemanari, cu puncte comune.
In general, continutul este un instrument care ajuta sau incurajeaza oamenii sa intre in contact unii cu altii. Prin simpla activitate pe twitter, de exemplu sau prin sharing-ul unui text, cineva poate sa readuca in prezent o relatie trecuta sau un contact vechi si poate, deopotriva, sa creeze altele noi, prin interactiunea intre ei cei care imparta aceleasi interese si idei. Se spune ca oamenii impart, dau share cu scopul de a dezvolta, munci la relatiile lor si de a le intari. In general, tot ce tine de interesul oamenilor pentru ceva tine de recunoasterea ta ca initiator al unui trend poate, al unui ceva care ori a fost reinviat intr-un mod inedit pri contributia ta, oria fost prezentat intr-un mod foarte atractiv. Ti se ofera recunoastere, recunostinta chiar, devii cunsocut iar materialul tau ajunge viral pe internet. Oamenii raman impresioanti si se simt importanti cand ii recompensezi cu implicarea lor in diverse campanii, promotii, colaborari si nu numai.

Oamenii nu uita, in general, dar ce ii defineste individual sau cu ce se regasesc pe ei insisi ori se recunosc in anumite lucruri, ceea ce ii face sa se indentifice cu ceilalti, toate acestea sunt niste accente care ii face sa arate, de fapt, cine sunt ei, care este specificul lor, ce anume le trezeste curiozitatea; au tendinta sa dea share unor materiale care reprezinta o veritabila oglinda a propriului lor gand, imagine, viata etc. Mai mult decat atat, oamenii care au fost si chestonati in lagatura cu ceea ce impart, sa spunem asa, au sustinut faptul ca au publicat cauze sau situatii la care tineau, de care le pasau si pentru care ar fi actionat pentru un scop nobil sau care le-a trezit un anumit sentiment. Se poate afirma care este important faptul ca trebuie sa publici continut care este de interes pentru publicul tinta, care ofera satisfactie, care trezeste anumite emotii in inteirorul spihicului oamenilor. Totodata, oamenii, la un nivel destul de important, ridica si partea practica a unui continut. Adica au asociat utilitatea informatiei cu importanta pe care ar acorda-o cineva unui astfel de continut: pentru viata sa, pentru cariera sa, pentru pasiunile sale, pentru tot ce traieste si ce senzatie considera ca poate crea daca articolul respectiv ajunge la oamenii care ar putea fi direct interesati.

Este foarte apreciat continutul in genul „manualului de utilizare”. Acest tip de informatie este cat se poate de cautata de oameni mereu, este ca si cum le-ai oferi solutia la anumite probleme sau lucruri din viata lor cu care se confrunta chiar in momentul in care citesc articolul. Ofera raspunsuri la intrebarile cele mai frecvente si mai adresate, atat in interiorul psihicului lor cat si pe diverse platforme online. Oamenii isi expun gandurile, poate cele mai intime si mai ascunse chiar pe retelele de socializare, chiar alaturi de multe altele. Daca oferi si niste tip-uri sau idei, ponturi chiar, devii apreciat, devenind usor de inteles, apreciat si implementat. Aceste aspecte vor genera foarte mult trafic din motorul de cautare dar si din mediul offsite. Nu putem patrunde in mintea oamenilor fara aspectul de entertainment, de distractie, mai exact spus de anrenare a spiritului omului prin simtul umorului si unicitatea combinatiei dintre ironie si un simt al umorului fin sau mai brut, dar unic si de neegalat in ochii unui utilizator, din momentul in care a hotarat ca iti va urmari si share-ui postarile. In urma a divesre studii realizate de diferite organe si organizatii straine sau autohtone, s-a ajuns la concluzia ca oamenii tind sa dea share unor materiale pozitive, de incurajare sau care ofera un fel de hapy end pentru ce au scris. Tipul acesta de informatii vor fi mreu virale pe internet. Majoritatatea oamenilor agreaza, le place ideea de a fi purtatorii vestilor pozitive, bune, decat aducatorii de „ghinion” sau de lucruri negative.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s