O mica statistica din social media pentru piata romaneasca pentru lunile aprilie si februarie 2014

Exista nenumarate statistici privind mersul retelelor social media si activitatea lor in lume. Totusi, ne intereseaza mai mult situatia romanilor ca si clienti si antreprenori ori proprietari de business-uri
deoarece este necesar sa cunoastem dinamica acestor site-uri si a vizitatorilor si firmelor care isi deschid cont business pentru a atrage trafic, a incuraja vanzarile si pentru a crea o relatie care sa creeze „engagement”, asa cum se spune in limba engleza pentru posibilii clienti.

Fidelizarea sau atragerea traficului pe site si a clientilor pentru vanzarea serviciilor sau a produselor pe care le ofera o anumita firma sunt obiective reale si necesare oricarui business care detine un cont pe retelele sociale de la noi. Trebuie sa amintim ca acestea, adica cele mai utilizate si mai cunoscute sunt, aproape identic cu intreaga lume, sunt: facebook, youtube, instagram, twitter, forsquare, diversele forumuri, blogosfera, reteaua linkedin, presa scrisa si online. Aceasta ordine este conforma cu ordinea reala, printre preferintele si popularitatea lor: la baza unui clasament sta cel mai de succes is mai poplar site de socializare, care este facebook-ul, iar la final este presa scrisa si cea online.

Oamenii ca si fani si clienti reprezinta sursa importanta catre care se indreapta toate strategiile de business, de atragere de trafic si aprecieri din partea acestor clienti si fani. Clasamentele spun ca facebook-ul se afla pe prima treapta, ca baza a intregului sistem social media in Romania, unde exista aproape sapte milioane de useri. Pe langa acestia, cateva zeci de mii de pagini dedicate fanilor apartinand firmelor. Pe secunda treapta se afla youtube-ul, canal/site de vieo si audio straming, site care permite crearea conturilor de useri, atat pentru firme cat si pentru userii obisnuiti care vor sa asculte muzica sau sa vizulizeze minifilmulete sau video-uri ori chiar filme, online. Este o foarte buna metoda pentru firme sa atraga trafic pe site si clienti deoarece mediul unei firme poate fi animat de reclame si promovare pentru firme prin diferite filmulete. Pe a treia treapta se ridica site-ul de foto editind, Instagram cu ajutorul caruia oamenii prelucreaza poze facute de ei dar prin care comunica foarte eficient intre ei prin hashtag-uri, sub fiecare poza. Astfel, comunicarea firmelor cu fanii lor poate fi foarte eficienta printr-un supot vizual, nu neaparat sugestiv la activitatea pe care o intreprind, dar mai degraba cu scopul de mentinere a relatiei cu clientii. Pot fi postate atat video-uri cat si poze. Pe urmatorea pozitie se afla microblogul twitter care are inregistrati, in Romania, peste  suta douazeci de mii de utilizatori care lanseaza tweeturi in retea dintre care aproape doua zeci de mii sunt activi. Pana in momentul de fata au fost lansate nenumarate tweeturi, ajungandu-se la peste un milion, in ateva luni.
Forsquare-ul nu este atat de popular ca si restul site-urilor, insa este cotat in clasament, deci exista fani care il utilizeaza. Este o retea prin care iti promovezi brandul cu ajutorul locatiei sale, invitand posibilii clienti sa dea check-in la sediul firmei pentru a fi cat mai populara. Este tot o retea de socialzare, rapida si interesanta ca si concept.

Forumurile se pare ca au mai sazut in clasament din cauza aparitiei acestor retele sociale, insa oamenii au inca o activitate intensa pe acestea, ca sa nu mai amintim de faptul ca promovarea unor firme, indiferent pe ce domeniu, se realizeaza fparte eficient prinrecomandarile care se fac aici. Sunt ocmunitati inchise, active, care accepta mereu noi membrii si care sunt surse sigure si foarte bune de clienti de calitate pentru vanzarea de servicii
oricui se adreseaza comunitatii.

Nu trebuie sa uitam, desi se pare ca si aceste medii devin din ce in ce mai cazute in penumbra, sa spunem asa, blogurile sunt surse foarte importante de trafic, de clienti, de promovare si plasare chiar in rezultatele roganice a unor firme are apeleaza la ele. Trebuie sa amintim la la nivel national, exista peste opt zeci de mii de bloguri, din care active constant, sunt doisprezece mii. Oamenii urmaresc intes blogurile, un advertorial sau articol scris pe blogul cuiva cunoscut, apreciat in bransa si mai ales de cititori, cantareste greu la alegerea produsului sau serviciului atunci cand un client sau posibil vizitator citeste rcomandarea blogger-ului. Pe de alta parte, pentru reteaua stricta a firmelor, a clientilor si a stakeholderilor, retetaua de socializare dedicata firmelor si persoanelor care au un loc de munca sau isi cauta unul, linkedin, este o sursa esentiala de trafic, de clienti de calitate si de recomandari din partea unora sau a altora. Pe ultimul loc se afla presa scrisa si cea online care enumera mai bine de doua mii de publicatii cu un numar de cateva sute de mii de articole. Presa mai joaca un ro esential in veitile oamenilor, insa increderea in aceste publicatii a scazut foarte mult de cand internetul a explodat ca sursa de informatie, au aparut retelele social si nenumaratele site-uri si bloguri online.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s