De ce unele pagini facebook cuprind aproape suta la suta lista de fani

Se spune ca in momentul de fata sunt realizate in continuu diferite research-uri legate de impactul schimbarilor aduse de facebook in privinta platii si al paginilor. Exista nenumarate pareri legate de multe pagini business care au ajuns la clientii lor, prin postarile lor regulate, chiar daca majoritatea de 90 la suta sa spunem, au cazut din cautarile organice de pe motoarele de cautare. Acel mic procent care reprezinta firmele sau paginile facebook care au ajuns cu informatiile lor postate la aproape toti fanii declarati pe facebook reprezinta un fel de exceptie. Aceste putine dar semnificative mentineri s-au mentinut, chiar daca nu au inceput sa plateasca catre facebook ca sa isi raspandeasca postarile catre toti fanii. Si acest lucru se pare ca s-a intamplat de cateva ori mai mult decat media declarata de patrundere in randul fanilor care au dat like paginilor respective.

Se spune ca s-a ajuns la nivelul la care trebuie sa platesti ca sa ajungi la fanii tai. Totusi, algoritmii facebook spune ceva diferit. Practic, in urma unor nalize mai amanuntite asupra unor pagini facebook, s-a observat faptul ca, desi ar a fost un brand sau o firma mai mica, postarile sale ajungeau direct la aproape 90 la suta dintre fani. Pagini business complexe au ajuns sa cunoasca scaderi in motorul de cautare sau sa nu mai fie atat de „traficate” de catre fani. Aceste postari care sunt apreciate de facebook si carora le permite sa cunoasca un reach dde 90 la suta, spun studiile, pot fi controlate, deci extinde manual, din munca celui care se ocupa de postarile pe paginile facebook. Practic, postarile care cunosc o imbunatatire sunt cauzate de engagementul fanilor, persoane sau utilizatori care nu au optat sa urmaresca postarile unei anumite pagini facebook. Practic, cu alte cuvinte, aceste postari sunt, pur si simplu, propulsate in fata, mai ales pentru zonele care nu cunosc brand-ul sau de unde nu prea exista follow-eri. Sunt, practic, postari pentr cei care nu stiu de brand. Intrebarea ramane, nu este inutil? Cum se poate ca unele branduri urca in timp ce altele coboara la „reach”? Care este diferenta intre postarile promovate prin plata si cele care vin natural de la pagini care s-au mentinut cu succes la un nivel de atingere a aproape 90 la suta dintre fani? Este important sa stim ca facebook-ul a inceput sa selecteze tipurile de continut de pe platforma sa, sa se indrepte spre continutul de calitate. Practic, poate nu am observat, facebook si design-ul sau, s-au orientat puternic spre noutatile de pe wall, spre relevanta lor si cat de multe reactii determina si cat de importanta a dost pentru fani, in general, reactia per total a fanilor.

Algoritmii dupa care functioneaza si facebook pun in prim plan continutul calitativ in functie de care sunt ascunse sau nu postarile destinate fanilor. Sigur ca platforma ascunde mai mult sau mai putin anumite postari de fanii sai pentru ca doreste sa arate oamenilor ca pot deveni interesati de niste postari in continua evolutie. Ce este mai dificil, mai exact, e faptul ca e mai greu sa definim continutul de calitate si pe cel inutil din perspectiva facebook. Adica, putem considera ca un anumit tip de continut este inutil, spam sau ne putem intreba de ce este considerat interesant, pe cand altii ca si noi, cu alte idei si pareri, pot sa il gaseasca interesant sau le pot face ziua mai vesela. Clasarea unui anumi tip de continut, fie el scris, video sau sub forma de poza, trebuie tratat relativ si nu absolut, cel putin in acest sens al social media. Practic, poate sa aiba succes o anumita poza sau video pentru multi dar pentru tine nu, nu este de interes pentru tine si nu te determica sa devii engageg, cum se spune in limba engleza, la postarile paginii care a publicat continutul respectiv. Este cat se poate de ralit totul cand nbe gandim la ideea de echilibru si la faptul ca extremele si „ce e prea mult, strica” revenind la expriente concrete in viata noastra, la modul general nu doar la facebook sau internet. Ne pot placea la nebunie, chiar, anumite e-cards care apar pe facebook si care contin citate legate de diferite domenii sau contenplative, de viata insa daca le vedem din ce in ce mai des din partea unui prieten din lista pot deveni enervante si pe care vom ajunge sa le ignoram. Nu dureaza in timp, insa sunt interesante, temporar. De aici putem trage concluzia ca facebook-ul cauta relatii pe termen lung, postari valoroase care pot atrage fani pe termen lung. Practic, sunt apreciate postarile video, spre exemplu, care se stie ca nu pot fi create doar dintr-o simpla poza si un mesaj aruncat la intamplare care sa invite fanii sa acorde like-uri sau share-uri: reactii de engagement si, in final, de reach spre cat mai multi fani.

Atunci cand detinem un continut click-abil, complex, care transmite un mesaj, care ajuta sau intampina o nevoie de orice nivel a fanului, este la fel de importanta si pentru facebook. Chiar daca unle postari sau continuturi par inutile si chiar prostesti, daca acestea creaza o reactie sau atinge o anumita parte emotionala a omului, este deja de importanta pentru facebook. Este bine sa asociezi postarile de pe pagina facebook cu brandul tau, cu ce inseamna numele si activitatea ta pentru fani, pentru familiile lor, pentru viata in toate amanuntele si sensurile ei. Nu trebuie nici pentru o clipa sa ne gandim ca singurul interes pentru facebook este sa faca bani, sa elimine anumite firme sau pagini sa le patreze doar pe unele, nestiind din ce motive. O atenta analiza si cercetare ne duce la concluziile de mai sus.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s