Ce probleme apar la promovarea prin social media in mod fals

Se stie ca imaginea, vizualul, este perceptia cea mai fidela a realitatii. Se spune ca americanii sunt obsedati de imagine si de vizual, insa cu totii suntem siguri pe noi cand vedem concret anumite lucruri, mai ales cand ne juitam pe o retea social media, peo anume pagina unde vedem sute de mii de like-uri sau, dimpotriva, destul de putine. Totusi, o parte negativa sau un punct slab atasat la reputatia industriei este faptul ca evidentiaza, de multe ori, neautenticitatea, fake-ul, falsul sau pozitia fruntasa nemeritata. Cum poate explicat acest lucru? Simplu, prin incapacitatea de a deosebi originalul de copie, recatiile reale ale fanilor si clientilor venite din motor sau din alta parte si promovarea platita pentru multe companii, pentru a urca in randul celor cunoscuti si urmariti de catre audienta generala. De multe ori competitia intre firme de diferite dimensiuni ca cifra de afacere este dreapta pe aceste site-uri, care permit crearea de conturi sociale, dar se intampal ca lupta intre companii din aceeasi industrie sa nu mai fie echitabila din diferite motive.

In general, sansele de promovare pentru o companie mare sau mai mica sunt egale, depinde de activitatea pe care o intreprinde pe retelele social si cum o face. Sansele pentru micile firme, cu niste stratageii de marketing online si niste promovare prin imagini bine pozitionate si plasate, aceasdta poate fi la fel de viabila si de atractiva ca si o firma complexa si mare care domineaza deja un anumit domeniu. Investitia eficienta si desteapta in campanii de promovare prin retelele de social media, o firma mai mica poate deveni un concurent redutabil pe langa companiile mari.
Un aspect pozitiv si de retinut este faptul ca prin intermediul lor ai sansa sa influentezi perceptia si viziunile clientilor si al posibililor fani ori cumparatori care vor dori sa stie ce oferi. Pe de alta parte, insa, multe firme au devenit mult prea ahtiate, lacome sa atraga reactii si astfel au aparut fanii falsi si followerii care nu sunt persoane.

Cum au aparut fermele de click-uri, like-uri si followeri
Atunci cand firmele learga dupa monetizare si crestere a popularitatii si profitului, ajung sa aiba rezultate inverse celor scontate si dorite atat de puternic. E psoibil ca mental, fiecare om in parte, sa isi doreasca sa aiba o prezenta online mai pregnanta decat a concurentei. Daca privim numarul de fani, de follow-eri sau like-uri spunem ca o firma este populara sau foarte cunsocuta si apreciata dupa aceste criterii. Totusi, umfland cu pompa, practic, anumerele se ajunge la un fel de business. Peste tot vezi scris si se aude ca se vand pachete de like-uri si followeri, se fac schimburi de numere de linkuri pentru un acelasi numar de urcare in numar.
Aceste ferme de click-uri sunt pretutindeni pe internet. Pentru niste preturi mici, grupuri de oameni cu diferite indeletniciri, meserii sau someri chiar, sunt platite pentru a da click-uri care vor urca rapid numarul de like-uri sau de followeri – de fani ai unui brand prezent cu cont business pe o retea social media, asa cum poate fi facebook-ul, dar mai sunt multe altele.
Specialistii in social media spun ca urcarea este masiva si brusca, foarte vizibila. Adica, este foarte posibil sa urmaresti evolutia numarului de fani ale unei pagini cu 20 de mii de fani azi, iar maine sa vezi 150 de mii. Suna ademenitor si foarte bine, in aparenta.
Tot ei sustin si subliniaza faptul ca toate resursele si aprecierile care vin natural sunt cele care fac un business si orice firma sa functioneze si a isi continue activitatea pentru clientii sai. Un fan cumparat sau mituit, nu contribuie cu nimic la cresterea audientei si a brandului, in general. O campanie de promovare prin retelele social isi vede rezultatele asteptate prin fielizarea si reactiile de vointa ale fanilor. Practic asta este!
Atunci cand un utilizator lasa un comentariu, da share unei postari, un like, ajunge sa se aboneze la noutatile paginii tale, de acolo incepe crestera brandului. Acest lucru dubleaza sansele de vanzare. In concret, „sansele de viata ale unui text publicat incep atunci cand acesta este apreciat intr-unul dintre modurile expuse mai devreme”. In acel moment prietenii fanului care a impartit cu cercul sau un anumit tip de continut, il vor vedea, il vor citi si il vor aprecia cu un like, vor fi incantati de el si vor da si un share si apoi vor merge la pagina business a site-ului de unde e original postat si vor aprecia cu un like, devenind un follower, un fan. Daca, din contra, toate aceste reactii nu sunt reale, ci sunt facute mecanic de fani inexistenti si de roboti de spam, „ciclul de viata al unui mesaj scris, vizual sau audio nici macar nu a inceput”.

Intr-un fel sau altul, industria comunicarii digitale si social media inlocuieste treptat sau in procent destul de ridicat, totusi, cuvantul rostit si pe cel scris. Daca roboti sau persoane dau click, cele din urma platite sa faca asta, valoarea unei pagini si a increderii pe care o ofera acea firma este aproape de nul. Atunci cand un fan multiplica o postare catre cercul sau este momentul in care se pot inmulti oportunitatile de vanzare si de realizare a profitului, si nu atunci cand, practic, nu exista nimeni care dea share unor postari. Nu este cine sa recomande produsele sau serviciile firmei respective. Oamenii citesc recomandari de produse si servicii in fiecare moment din zi, atata timp cat stau online pe site. Atunci cand efectiv nu exista cine sa raspandeasca o oferta, fanii fiind fictivi, nu se trece la urmatorul nivel dupa promovare: monetizare si profit.

Sa iti cheltui un buget pentru a crea followeri falsi este o piedere grozava de bani si de timp. Cei care investesc in campanii de promovare prin social media isi amortizeaza si rcupereaza investitia prin reactiile pe care le genereaza. Rata de conversie din vizitatori in cumparatori nu se poate crea daca nu exista fani adevarati care sa poata aprecia niste lucruri. Se spune ca Twitter-ul si Instagram detin foarte multe conturi fictive care au rolul de a da click-uri sau de a face campanii false de genul descris. Se spune ca companiile care au apelat la astfel de conturi, fluctueaza foarte mult cand vine vorba de numarul de fani sau de reactii. Sunt discrepante foarte mari de la perioada la perioada. Sigur ca tehnicile de eliminare a botilor de spam si a utilizatorilor cu conturoi fictive isi fac treaba,insa apar mereu altele. Iti dai seama repede de apartenenta unui cont iar platforma sterge rapid aceste conturi. E bine sa chibzuiesti bine inainte de a incheia colaborari cu ferme de click-uri pentru ca poti fi penalizat atunci cand nu te asdtepti, iar platforma, motorul de cautare nu uita usor frauda.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s