Ce inseamna social media?

O definitie atat in sens larg cat si restrans – social media reprezinta o industrie, deja, in zilele noastre. Reprezinta site-urile si aplicatiile
online sau cele mobile care permit comunicarea si schimbul de informatii, alaturi de constructia diferitelor tipuri de continuturi: video, text, imagini, audio, destinate utilizatorilor din intreaga lume. Lumea social media insemna un numar destul de extins de platforme de promovare si, mai exact, se impart pe categorii bine definite. Multi dintre noi le utilizeaza pe majoritatea, multe dintre ele sunt foarte populare in tara noastra si in Europa, insa toate au scopul de a aduce mai aproape firmele de clientii si vizitatorii lor, dar mai ales de a apropia oamenii. Nu toate sunt cunoscute in fiecare colt al lumii, insa oamenii le utilizeaza deoarece ii conecteaza cu
tot ce au nevoie si le sunt utile: de la informare la rezolvarea unor probleme de diferite feluri. Sa nu mai vorbim de firmele si marile companii care apeleaza la social media pentru a mentine relatia cu clientii, pentru a o consolida si pentru a atrage si mai multi clienti si fani – deci pentru a crea acel „engagement”.

Industria social media se imparte, deci, in: medii sau platforme online care au rolul de publicare de continut. Acestea cuprind, cele active la momentul actual: wikipedia, Quora, posterous, TypePad, Blogger. Exista partea cu platformele online de sharing de continut mai mult video, audio si vizual – imagini, insa sunt acceptate si continuturi sub forma de text. Cercul cuprinde: Pinterest, Youtube, Daylimotion, Vimeo, Flickr, Slideshare, Scribd, Digg, Instagram, Reddit. Ambele categorii sunt potrivite pentru accesare online de pe desktopuri si de pe laptopuri. In urmatoarea categorie intra site-urile social axate pe partea de gaming si playing online si pe mobil: hi5, kobojo, Digital Chocolate, Playfish, Playdom, Zynga, Pop Caop si multe altele. Sunt site-urile sociale cele mai potrivite de accesat de pe tablete performante. In continuare, pe partea de networking, relatii si dezvoltarea retelei fie de prieteni sau de colaboratori, parteneri in cadrul unei companii, categoria cuprinde: Viadeo, Linkedin, MyYearbook, Classmates, Badoo, Myspace, Netlog, Tagged. Acestea sunt multicunsocutele retele de socializare si de machmaking. Adica, in afara de Linkedin, care este o platforma de socializare exclusiv pentru gasirea unui candidat, loc de munca, firma angajatoare si recomandari de la fosti si actuali colaboratori ai firmei. In rest, celelalte sunt create cu scopul de  gasire a prietenilor online si a sufletului pereche, asa cum pretind multe dintre ele.

Alaturi de cele pentru networking, sunt platformele de cumparaturi online care pot fi accesate de pe device-uri sau dispozitive conectate la reteaua de internet si intre ele. Asadar, site-urile de cumparaturi online sunt: Hunch, Polyvore, Tripadvisor, Powerreviews, Bazarvoices, Boosket. O ultima categorie de platforme online de promovare prin continut sunt cele prin care sau cu ajutorul carora ne setam locatia in care ne aflam. Acestea pot fi usor si practic stabilite cel mai bine de pe mobil, mai exact de pe
popularele smartphone-uri. Sunt de dimeniuni mici cat sa iti incapa in mana, sunt usor de utilizat, rapide si site-urile acestea au versiunea mobila pentru a fi accesate: Path, Yelp, Foursquare, Scvngr, Dismoiou si Plancast. Dar, au ramas in afara cateva care nu au fost incluse in nici una dintre cele sase categorii, din anumite motive. Acestea impreuna cu toate retelele sociale impartite pe cele sase categorii intretin conversatii si mentin interatiuni, toate depinzand de scop. Mentin interactiunile intre oameni, fara sa aiba importanta distanta dintre ei. In categoria separata se regasesec facebook, twitter si google plus.

Retelele care, practic si teoretic intregesc complexa industrie si platforma online a socialului, sunt cele trei amintite mai sus. Sunt primele trei cele mai populare, de fapt si de drept, din lumea intreaga si din mediul internet pana la ora actuala, sunt cele mai cunoscute si folosite, sunt accesate din aproape orice colt al lumii, fie el zona marilor economii sau popoare din lumea a treia. Facebook-ul, twitter-ul si google plus detin monopolul, sa spunem asa, in materie de comunicare, promovare online, platforme ideale comerciale si de atragere de fani pentru diferite business-uri. Oamenii se simt atasati de acestea, mai ales, pentru ca raspund aproape suta la suta cerinelor lor atunci cand vor sa comunice, sa navigheze online doar sau sa imparta cu lista lor de prieteni ceva interesant gasit pe internet sau pe diferite site-uri.

Twitter-ul este o retea de microblogging in care nu ti se permite sa scrii un mesaj sau un tweet mai lung de 140 de litere, unde mesajul pe care vrei sa il transmiti trebuie sa fie foarte succint si poate cuprinde numai cuvantul cheie si un link catre o postare. Google plus este utilizat de unii pentru comunicare ca retea sociala dar este foarte apreciata de firme pentru a mentine legatura cu clientii lor prin postari, iar facebook-ul este cea care le cuprinde pe toate la un loc.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s